omul de ceai, omul de cafea

credeam ca toti visam, ca toti ipotecam cate ceva pentru aripi. ca si-astea, la fel ca apartamentele sau masinile se iau in rate sau leasing. ce mi-e masina, ce mi-e aripa.. am iesit la ceai ieri, pe la 5, asa ca englezii. da’ nu intr-un loc de ceai, ci-ntr-unul de cafea. vremea era numai buna, ploua potrivit si crud, pe strazi mirosea a floare de cires. adevaru-i ca prin locurile astea miroase a fabrica, rahat si a deziluzii.

cafeneaua e la 20 de minute de mers pe jos. obisnuiesc sa imi beau ceaiul acolo pentru oameni. eram singurul om care-si sorbea licoarea medicamentoasa intr-un loc destinat oamenilor de cafea. pentru mine, un om de cafea e intotdeauna mai interesant decat unul de ceai. un om de cafea isi cultiva sarmul, isi imparte sinapsele dilatate, spasmele si trairile. omul de ceai e „the overthinking type”. de altfel, de-aia si rataceam eu ieri printre cafegii. ma deranja ceva. am cautat dimineata trecuta sa scot „ceva-ul deranjant” din buzunare, dar s-a lipit inapoi pe mine. de cusatura manecii, mai precis. undeva pe interior. daca dezlipesc „ceva-ul” si de acolo, cred ca-mi intra in ureche. si o sa-mi sune multe zile de-acum incolo in cap ca un ceas stricat. mai bine asa, la maneca…

paradoxal, in cafenea n-ajungem niciodata la lucruri simple. de fapt, n-ajungem la lucruri defel. m-afund in ganduri cu „ceva-ul deranjant” pe maneca. ceai negru cu lapte beau. ca englezii. e cand pe masa, cand in mana. amusin sarmul si melancolia altora, principiile lor filosofice care in definitiv nu le apartin si prejudecatile dobandite in urma amestecului anemic cu lumea. una, alta si-ajung asa..dupa vreo doua ceaiuri de-astea medicamentoase, sa vorbesc cu un om de cafea.

Ma-ntreaba mereu aceeasi chestie, „ceva-ul” asta (ca o moara stricata, jur). Cred ca-i defect: „auzi, mai trecem pe-aici si-altadata?” rapund stangaci da…cred ca da”„si cand e urmatoarea altadata?” nu stiu ce sa-i raspund: „auzi, eu nu te vreau…” si-atat. e clar, „ceva-ului” i-a picat cu tronc locul cu cafegii.

ceai cu lapte cafea neagra


Lasă un răspuns

